Joomla TemplatesWeb HostingWeb Hosting

Az elektronikus számlák és az e-aláírás alkalmazásának követelménye

A törvényben 2013. január 1. óta már nem szerepel, hogy digitális aláírás szükséges az elektronikusan kiállított és átküldött számlákon. Mégis a digitális aláírásnál és az időpecsétnél nincs alkalmasabb eszköz arra, hogy egy pdf eredetét akkor is igazolni lehessen, ha azt többször lemásolták, archiválták.
Azok a kiállítók, akik egy sima pdf-et küldenek, minden felelősséget átterhelnek a befogadóra, aki így kénytelen saját maga elektronikusan aláírni és időpecséttel ellátni a dokumentumot.  A NAV szerint  bármi lehet e-számla (pdf, e-mail vagy egy faxüzenet is), ha formailag megfelel a számlakiállítás követelményeinek, ugyanakkor a számla kiállítójának és befogadójának is meg kell felelnie a NAV által elvárt archiválási szabályoknak .a 114/2007. (XII. 29.) GKM-rendelet alapján. Márpedig ebben az szerepel, hogy használni kell az e-aláírást.
A Billzone.eu azt javasolja a cégeknek, hogy ha bármelyik szállítójuktól digitális aláírás nélküli e-számlát kapnak, akkor kérjék a dokumentumot papíron. Mivel a kölcsönös beleegyezés elvárás az elektronikus számlaforgalomban, így a vevőnek jogában áll megtagadni az aláírás nélküli e-számla befogadását.

Forrás:

http://fn.hir24.hu/egy-percben/2014/02/13/a-hianyos-e-szamlak-miatt-is-birsagolhat-a-nav/